Crăciun în Europa
Activitatea CRĂCIUN ÎN EUROPA este primul demers pe care echipa noastră de ambasadori îl face în desfășurarea Programului Școli- ambasador ale Parlamentului European. Fiecare clasă își va decora sala în specificul unei țări a Uniunii Europene. Primul pas a fost realizat prin extragerea țărilor de către reprezentanții claselor în Consiliul elevilor.
Repartizarea țărilor pe clase
Clasa
|
ȚARA
|
OBSERVAȚII
|
IX A
|
CEHIA
|
Reprezentantul clasei a optat pentru o noua extragere alegând OLANDA |
IX B
|
POLONIA
|
|
IX C
|
CIPRU
|
|
X A
|
ITALIA
|
|
X B
|
SPANIA
|
|
X C
|
UNGARIA
|
|
X D
|
CROATIA
|
|
XI A
|
SLOVACIA
|
|
XI B
|
GRECIA
|
|
XI C
|
MALTA
|
|
XI D
|
ROMÂNIA
|
|
XII A
|
LITUANIA
|
Reprezentantul clasei a optat pentru o noua extragere alegând FRANȚA |
XII B
|
LETONIA
|
Reprezentantul clasei a optat pentru o noua extragere alegând DANEMARCA |
XII C
|
BULGARIA
|
|
XII D
|
SUEDIA
|
AMENAJAREA SĂLII
Materiale expuse:
- Drapel;
- Simboluri naționale ale țării respective;
- Muzică tradițională;
- Aspecte culturale reprezentative;
- Produse gastronomice tradiționale – opțional.
Criterii de evaluare:
- corectitudinea informațiilor afișate
- prezenta unor categorii de materiale obligatorii (drapel, simboluri naționale, etc.) ÎNCADRATE ÎN TEMĂ
- vizibilitatea materialelor expuse
- impresia generală
- creativitate, originalitate
Pe 19 decembrie a avut loc finala concursului Crăciun în Europa care a constat în prezentarea spațiului amenajat de către fiecare clasă precum și festivitatea de premiere.
Toate clasele s-au pregătit cum se cuvine pentru competiție. Elevii au căutat informații despre țara care a fost aleasă prin tragere la sorți, pe care le-au materializat prin planșe, desene, panouri, filme, colaje și alte obiecte pe care le-au expus. Nu au lipsit nici momentele gastronomice cu specific de care s-au bucurat la încheierea activității.
Materiale expuse au fost inedite, diverse și creative. Fiecare clasa a respectat specificul țării reprezentate, punând în evidența elemente ce vizează tradițiile și cultura locală.
Toți elevii școlii alături de profesorii diriginți au fost implicați în amenajarea sălilor de clasă. Atmosfera a fost una competițională și festivă în același timp.
Juriul, format din Ambasadorii seniori: Prof. Dr. Magdalena Ciohodaru, Prof. Monica Alexandrescu, Prof. Iuliana Cerchez, consilierul psihopedagog Teodora Brebu și Prof. Măndița Gavrilă, a vizitat fiecare clasă și a interacționat cu elevii. După vizionare membrii jurului s-au întâlnit pentru discuții și deliberare. Apoi, în cadru festiv, în prezența reprezentanților fiecărei clase s-au anunțat câștigătorii.
Secțiunile pentru care s-au acordat diplome au fost:
“Cea mai documentată amenajare” – a revenit clasei a IX-a A, profesor diriginte Roxana Constantinescu, pentru cea mai bună informare cu privire la tema aleasă.
“Cea mai creativă clasă” – a revenit clasei a XI-a B, profesor diriginte Gheorghe Stoica, pentru cea mai interesantă abordare a temei alese.
“Cea mai frumoasă clasă” – a revenit clasei a X-a B, profesor diriginte Gabriela Macaveiu, pentru cea mai armonioasa amenajare
Cea mai autentică clasă” – a revenit clasei a XI-a D pentru cea mai interesantă abordare a temei.
Toate clasele au primit diplome de participare, felicitări și încurajări, pentru implicare.
Și noi am fost buni!
“ Mă simt norocoasă pentru ca am avut ocazia să fiu implicată într-un proiect al școlii, la care am participat împreună cu toată clasa. A fost foarte distractiv deoarece am venit toți cu diferite idei de amenajare a clasei și împreună am reușit tot ce ne-am propus.”( Georgiana Stângă a X-a C)
“Sunt onorată că am participat la un proiect în care a fost implicat tot liceul. Fiecare dintre noi am venit cu idei interesante și atractive pentru aranjarea clasei. Am colaborat și a rezultat ceva special: ne-am unit ca și colectiv. ( Roberta Dumitrache aX-a C)